Spotkanie z kreatorem wizerunku

6 listopada 2014 r. młodzież Europejskiego Centrum Kształcenia i Wychowania OHP w Roskoszy uczestniczyła w spotkaniu warsztatowym z Piotrem Tymochowiczem, najsłynniejszym w Polsce kreatorem wizerunku, doradcą mediowym, konsultantem w zakresie prowadzenia negocjacji, twórcą i propagatorem metod teorii wywierania wpływu, autorem książki „Biblia skuteczności”.

DSC_3190

Podczas spotkania Piotr Tymochowicz przedstawił cztery podejścia do komunikacji: wizerunkową, relacyjną oraz naukową i opartą o grę. Mówił, że sukces uzyskują tylko Ci, którzy lepiej dysponują swoim wizerunkiem, ale w drodze do sukcesu ważna jest również relacyjność. Niestety tutaj pojawiają się „schody”, bo nie łatwo jest wykreować swój wizerunek, dlatego, że jesteśmy istotami emocjonalnymi, a emocje są głównie negatywne – na dziewięć podstawowych emocji, jedynie jedna jest pozytywna (radość). Wskazał, że tu właśnie potrzebny jest intelekt, żeby zmieniać tę statystykę.  Łatwiej budujemy relacje, bo można to zrobić w kilka sekund, ale trzeba je dobrze wykorzystać, bo pierwsze wrażenie robi się tylko raz.

DSC_0093

Poruszony został także temat charyzmy i tremy, której tak naprawdę rzadko można się pozbyć, natomiast wystarczy umieć pokazywać, że się jej nie ma.

W dalszej części spotkania przeprowadzone zostały krótkie warsztaty z wykorzystaniem autorskiej teorii wywierania wpływu i praktyczne rady – jak komunikować się z innymi, jak walczyć z własnymi ograniczeniami, jak kreować pożądany wizerunek i wreszcie jak można zdziałać cuda, stosując komunikat otwarty. Dla młodzieży były to bardzo przydatne informacje, które będą mogli wykorzystać w praktyce poruszając się po rynku pracy.

DSC_3235

Oprócz teorii i praktyki komunikowania się, zaprezentowane zostały dowcipne komentarze, anegdoty i skojarzenia jak to, że łodyga i kwiat to tylko reprezentacja marketingowa korzenia…

Na zakończenie spotkania Piotr Tymochowicz przekazał młodzieży „składniki sukcesu”, którymi wg niego są: 10% wiedza i kompetencje, 40% nastawienia, przekonanie i 50% otoczenie oraz życzył pomyślności na szlaku ich drogi do sukcesu.